Condiții generale privind furnizarea serviciilor poștale
CLICK COLET EXPRES SRL ( denumită în continuare CCE sau noi) persoană juridică de naționalitate română, având sediul social în Soseaua Alexandriei nr.99A, Bragadiru, IlfovRomânia, înregistrată la registrul Comerțului sub nr. J23/4659/2022, având cod de înregistrare fiscala RO 46477645, intermediaza serviciile de transport ale clientului in urmatoarele conditii:
Realizeaza compararea serviciilor postale, prin intermediul platformei www.clickcolet.ro, deținută și operată de către CLICK COLET EXPRES SRL, prestarea propriu-zisă a serviciilor poștale (colectarea, sortarea, transportul și livrarea trimiterilor poștale) efectuandu-se de către furnizorii de servicii poștale cu care colaborăm, in numele clientului si cu datele introduse de client la momentul efectuarii comenzii.
CLICK COLET EXPRES SRL nu intra in contact cu trimiterile comandate pe site si nu dispune de vehicule sau personal pentru a efectua transporturi de colete/plicuri.
1.Condiții de acceptare obligatorii a trimiterilor poștale
CCE acceptă doar trimiteri poștale ambalate și etichetate în mod corespunzător de către expeditor, având un înveliş exterior care să corespundă greutăţii, formei şi naturii conţinutului, cât şi modului şi duratei transportului, şi care au înscrise datele de identificare complete ale destinatarului, conform conditiilor generale si specifice ale fiecarui furnizor de servicii si asupra conditiilor generale de transport a pachetelor. Clientul are obligatia de a se informa direct, de pe site-ul transportatorilor, pentru orice neclaritate sau informatie necesara si care nu este prezentata pe acest site.
Raspunderea asupra livrarii in bune conditii ale trimiterii ii revin exclusiv tansportatorului
Transportatorul poate deschide si inspecta Expeditia pentru un motiv intemeiat care pericliteaza iminent buna desfasurare a operatiunii de transport, in orice moment. De asemenea transportatorul poate deschide coletele neidentificate pentru a putea face identificarea acestora pe baza informatiilor cu privire la continut.
2. Obligatiile si Raspunderea clientului
Clientul garanteaza faptul ca toate detaliile expeditiei sunt complete si Clientul este responsabil pentru declararea corecta a datelor de facturare, a datelor de expeditie (expeditor, destinar), a continutului trimiterii, a dimensiunilor si greutatii acesteia. Declararea gresita a acestor informatii poate duce la intarzierea/imposibilitatea livrarii, costuri suplimentare de livrare sau de returnare a coletului imposibil de livrat.
Curierul poate refuza ridicarea coletelor a caror greutate/dimensiuni/numar de colete difera vizibil de cele declarate in comanda de transport. In cazul coletelor refuzate la ridicare din vina clientului, clientul va plati serviciul partial al transportatorului de a organiza preluarea coletului, pretul acestui serviciu neputand sa depaseasca contravaloarea serviciului de transport achitat initial.
Curierul care preia trimiterea nu va face decat cel mult o estimare a greutatii/volumului. Ridicarea de catre acesta a trimiterii nu este o confirmare a faptului ca greutatea/volumul declarate de client sunt reale.
Clientul isi da acordul ca transportatorul sa masoare/cantareasca in locatiile sale toate Expedierile preluate de la Client si consimte sa achite orice diferenta de pret a serviciului provenita din diferenta de greutate/volum constatate. In caz contrar, Expeditia va fi retinuta pana la achitarea diferentelor de tarif si a taxelor de magazinaj/ penalitati de intarziere sau orice alte taxe aparute datorita neachitarii la timp a sumelor datorate (provenite atat tariful initial al trimiterii cat si din recalcularile datorate declararii gresite a greutatii sau volumului trimiterilor).
Clientul consimte ca, in cazul in care informatiile de greutate/dimensiuni nu sunt eronate, diferenta de pret poate sa aiba un cuantum mare chiar si pentru diferente mici ale greutatii/volumului in cazul in care prin modificarea greutatii/volumului, coletul se incadreaz aintr-o alta clasa tarifara a transportatorului sau acesta percepe penalitati pentru depasirea unor limite de greutate/dimensiuni/volum. CCE poate percepe o taxa de recantarire in cazul in care diferenta de greutate/ greutate volumetrica este mai mare de 1kg.
Clientul va avea grija sa eticheteze, sa sigileze si sa protejeze corespunzator bunurile ce urmeaza a fi livrate pentru a asigura securitatea ambalarii paletului si a continutului in vederea repetatelor manipulari (care pot include si caderi ale coletului de la maxim 1m inaltime). Clientul este responsabil de ambalarea corecta a trimiterilor astfel incat marfa sa nu sufere deteriorari sau sa se piarda din continut pe durata transportului si/sau in timpul manipularii. Neindeplinirea acestui fapt va determina exonerarea transportatorului de raspunderea fata de client si/sau Destinatar in privinta daunelor.
Clientul consimte sa respecte "Conditii de impachetare si continut" care este parte integranta a Conditiilor Generale de Furnizare a Serviciilor, ambele documente fiind disponibile pe site.
In cazul marfurilor fragile, clientul va acorda o atentie sporita ambalarii astfel incat marfa sa suporta socurile din timpul transportului si manipularii. Inscriptionarea pe ambalaj a unor mesaje de atentionare (tip "Fragil") nu obliga transportatorul la manipularea atenta a coletului si nici nu si nici nu ii modifica responsabilitatea. Daca coletul este are ambalajul nedeteriorat, conform reglementarilor in vigoare transportatorul nu poate fi acuzat de deteriorarea continutului.
Clientul certifica faptul ca expeditia nu se afla sub restrictiile prevazute in coditiile de transport generale si ale transportatorului utilizat sau alte restricitii mentionate in legi speciale.
Conform legislatiei in vigoare, serviciile de transport colete sunt limitate la 31.5kg pentru greutatea maxima a unui colet. Este posibil transportul unor marfuri cu greutate mai mare de 31.5k/colet insa folosind alte servicii de transport marfa care nu se supun legii serviciilor postale. In cazul in care doriti un astfel de serviciu, va rugam sa consultati site-urile partenerilor nostri pentru a verifica conditiile de transport.
In cazul unui astfel de transport, clientul platitor are obligatia de a asigura mijloacele tehnice necesare si personal calificat atat pentru incarcarea cat si pentru descarcarea paletilor si a coletelor grele (peste 31.5kg) la locul de expeditie respectiv destinatie.
3. Plata serviciilor
In cazul clientilor cu contract, facturarea serviciilor se va face sapatamanal. Factura va fi insotita de desfasurator cu serviciile facturate si va fi disponibila in site dupa logarea in cont la rubrica “Arhiva facturi”, Plata serviciilor se va face prin transfer bancar, pana la data scadenta.
In cazul intarzierii la plata, CCE are dreptul sa ceara penalitati de intarziere, sa opreasca furnizarea serviciilor catre client si sa procedeze la recuperarea sumelor datorate pe cale legala.
In cazul in care pe parcursul funizarii serviciului apar costuri suplimentare din vina clientului (de exemplu: informatii incomplete sau gresite furnizate la momentul comenzii - greutate sau volum declarate mai mici, marfa impachetata necorespunzator, alte cauze care pot creste pretul furnizarii serviciului), aceste sume vor fi facturate clientului.
4. Serviciul de trimitere Contra ramburs
Serviciul poștal a cărui particularitate constă în achitarea de către destinatar expeditorului, prin intermediul retelei poștale, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii poștale înregistrate. Preluarea trimiterilor poștale care fac obiectul serviciului Contra ramburs se face numai în condițiile în care expeditorul a indicat în mod corect și complet toate datele sale de identificare.
Termenul de returnare către expeditor a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii poștale (sumele colectate de la destinatar) este de 5 zile lucrătoare pentru trimiterile poștale colectate și livrate de pe teritoriul României, calculat de la livrarea trimiterii, CLICK COLET EXPRES SRL va transfera suma in contul furnizat de client in momentul semnari contractului.
Clientul poate modifica contul bancar furnizat la semnarea contractului print-un mail insotit de o informare scrisa semnata si stampilata catre CLICK COLET EXPRES SRL inainte ca acestea sa fie achitate .
Moneda admisă în care se poate face achitarea sumelor de bani în cazul serviciului “Contra ramburs‘’ pentru trimiterile poștale colectate și livrate pe teritoriul României este LEU.
5. Serviciul de trimitere cu valoare declarată
Furnizează servicii de trimitere cu valoare declarată, servicii ale căror particularităţi constau în asigurarea unei trimiteri poştale înregistrate împotriva pierderii, furtului, distrugerii totale sau parţiale ori deteriorării, pentru o sumă care nu poate depăşi valoarea declarată de către expeditor, şi în eliberarea, la cerere, ulterior depunerii, respectiv livrării trimiterii poștale, a unei dovezi privind depunerea trimiterii poştale sau livrarea la destinatar, fără a fi confirmată în scris de către acesta.
6. Anularea unei comenzi
Clientul are dreptul sa ceara anularea serviciului fara costuri doar pana in momentul in care curierul incearca ridicarea trimiterii de la adresa indicata de client.
Ulterior momentului in care curierul a incercat ridicarea expedierii, anularea se va face prin suportarea de catre client a costurilor aferente serviciilor partiale, deja efectuate de catre transportator, fara ca aceste costuri sa poata depasi suma platita de client pentru serviciul comandat.6.
7. Stabilirea condiţiilor în care este angajată răspunderea contractuală faţă de expeditor/client.
Orice reclamatie cu privire la efectuarea serviciului (indiferent daca se refera la partea asigurata de CCE sau cea a transportului efectiv, asigurata de transportator) se va face catre CLICK COLET EXPRES SRL.
a) În caz de pierdere, furt sau distrugere totală a trimiterilor poștale, CLICK COLET EXPRES SRL răspunde:
- cu întreaga valoare declarată, pentru o trimitere poștală care face obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarată, inclusiv dacă respectiva trimitere poștală face sau nu obiectul unui serviciu Contra ramburs;
- cu valoarea rambursului, pentru o trimitere poștală care face obiectul unui serviciu Contra ramburs fără valoare declarată;
- cu suma reprezentând de 5 ori tariful serviciului, pentru trimiterile poștale care nu fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarată sau unui serviciu Contra ramburs.
În cazurile soluționate mai sus se restituie și tariful încasat.
b) În caz de pierdere ori distrugere parțială sau deteriorare, CLICK COLET EXPRES SRL răspunde:
- cu valoarea declarată pentru partea lipsă, distrusă sau deteriorată sau cu cota parte corespunzătoare greutății lipsă din valoarea declarată, pentru trimiterile poștale care fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarată;
- cu suma reprezentând de 5 ori tariful serviciului, în caz de pierdere parțială, distrugere parțială sau deteriorare a trimiterilor poștale care nu fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarată.
c) În cazul unei trimiteri care face obiectul unui serviciu Contra ramburs, CLICK COLET EXPRES SRL răspunde cu întreaga valoare a rambursului pentru situația în care nu a restituit expeditorului întreaga valoare a acestuia sau cu diferența corespunzătoare până la valoarea integrală a acestuia în cazul în care rambursul a fost încasat parțial de la destinatar.
În următoarele cazuri CLICK COLET EXPRES SRL este exonerat de răspundere:
- paguba s-a produs ca urmare a faptei expeditorului sau destinatarului;
- trimiterea a fost primită fără obiecții de către destinatar, cu excepția reclamațiilor referitoare la pierderea, furtul, deteriorarea sau distrugerea totală ori parțială a conținutului trimiterii poștale;
- paguba s-a produs ca urmare a unui caz de forță majoră sau a cazului fortuit; În acest caz expeditorul are dreptul la restituirea tarifelor achitate, cu excepția tarifului de asigurare;
- utilizatorul nu are asigurat un serviciu destinat primirii trimiterilor poștale (de exemplu, registratură).
CLICK COLET EXPRES SRL nu este responsabil pentru eventualele alterări ale trimiterii poştale prin mijloace sau din cauze electromagnetice (de exemplu, demagnetizare, scanare cu raze X în cadrul procedurilor de securitate).
La sumele prevăzute la punctele a) si b) se adaugă dobânda legală penalizatoare care curge din momentul introducerii reclamației prealabile sau, după caz, al introducerii cererii de chemare în judecată, indiferent care dintre aceste momente intervine primul.
Pierderea completă a conținutului este echivalentă cu pierderea trimiterii poștale.
În cazul în care expeditorul a declarat o valoare mai mică decât cea reală, despăgubirea este la nivelul valorii declarate.
În cazul pierderii dovezii privind predarea trimiterii poștale, confirmată în scris de către destinatar, CLICK COLET EXPRES SRL are obligația întocmirii și punerii la dispoziția expeditorului a unui duplicat al dovezii de predare.
În cazul nerespectării termenilor stabiliți în prezentul document, CLICK COLET EXPRES SRL va despăgubi expeditorul cu 1% din tariful încasat.
Termenul legal de solutionare a reclamatiilor, conform reglementarilor in vigoare, este de 2 luni de la depunerea reclamatiei, timp legal in care trebuie sa investigheze si sa dea o rezolutie reclamatiei.
8. Despagubiri maximale
Conform legislatiei in vigoare si a practicii firmelor de curierat despagubirile pentru pierderea totala sau partiala si pentru deteriorari ale continutului nu vor depasi:
- daca expeditia nu a fost asigurata la valoare: pretul minim intre 5x costul transportului si valoarea dovedita a marfii din colet
- daca expeditia a fost asigurata la valoare (serviciu optional), suma asigurata cu conditia sa nu fie discrepanta majora intre valoarea marfii transportate si suma asigurata.
- in cazul despagubirilor aferente intarzierii cu mai mult de 5 zile a livrarii trimiterii fata de termenul afisat, despagubirea va fi cel mult egala cu contravaloara platita de client pentru efectuarea serviciului.
Atentie: in toate cazurile, despagubirile sunt MAXIMALE, iar transportatorul poate solicita documente care sa dovedeasca valoarea reala a continutului, avand dreptul sa despagubeasca la valoarea pagubei, daca aceasta este mai mica decat limitele de mai sus.
In cazul documentelor, curierii nu despagubesc in general decat cu valaorea transportului (neprestat) intrucat la transport sunt interzise documete orginale si documente de valoare, cu exceptia cazului in care coletul este asigurat sau se utilizaeaza un serviciu oferit special de transportator .
9. Bunuri restrictionate sau interzise la transport
Transportatorii nu accepta ca Expeditie, daca nu e specificat explicit altfel, urmatoarele: arme, bunuri contrafacute, instrumente de negociere, bani, actiuni, stampile (timbre), bijuterii, pietre si metale pretioase, animale, alimente, produse perisabile, produse ADR, substante chimice sau radioactive sau orice bunuri clasificate ca prezentand un grad inalt de risc de legislatia romana, necesitand conditii speciale de transport sau depozitare. Transportatorul isi rezerva dreptul de a refuza preluarea marfurilor care pun in pericol integritatea transportului (marfuri neambalate sau ambalate necorespunzator naturii bunurilor si modului de transport). Clientul raspunde pentru conformitatea si identitatea declarata, intre marfurile mentionate in documentele de transport si si marfurile predate fizic catre transportator in vederea expeditiei.
Acumulatorii LiIon (sau echivalenti) si produsele care contin astfel de baterii vor trebui ambalate corespunzator si specificat pe documentul de transport „contine acumulatori LiIon”. Este la latitudinea transportatorului daca accepta aceste produse la transport si eventualele conditii suplimentare pe care le impune pentru preluarea expeditiei.
Pentru mai multe detalii cu privire la obiectele interzise si modalitatea de impachetare corecta, va rugam sa consultati pagina “Restrictii de expediere”
10. Solutionarea litigiilor
CLICK COLE EXPRES SRL pune la dispoziția clienților următoarele modalități de contact și reclamație, inclusiv un sistem de conciliere internă pentru orice problema legata de colete-online.ro: pe e-mail reclamati@clickcolet.ro
În cazul unui eventual raport contractual cu CLICK COLE EXPRES SRL și al obligațiilor pre-contractuale, se aplică exclusiv legislația română, excluzând reglementările Convenției Națiunilor Unite privind vânzarea internațională de mărfuri (CISG).
Contractul este redactat în limba română.
Locul de executare a prestatiei se stabileste ca fiind sediul CLICK COLET EXPRES SRL